Otázky, odpovědi, diskuse

Tranzit přes Dluhonice, nebo pro začátek o čemkoli

Datum: 01.12.2016

Vložil: Jan LIška

Titulek: Havárie německé stíhačky za války

Dobrý den,
předem téhle zprávy,bych se chtěl představit,jmenuji se Jan Liška a zajímám se o letecke boje za obdobi druhe svetove války a s tim spojené havárie letadel.
U vaši obce byla dne 17.12.1944 sestřelena německá stíhačka typu Messerschmitt Bf-109 západně od Dluhonic někam do polí zvaných Prostřední Líska.
Chtěl bych se zeptat, jestli náhodou nemáte nějakou zmínku o tehle události v obecní kronice nebo neznate nekoho z pametniku?
Byla by to velice zajimava udalost pro Vasi obec,kdyby se podarilo najit zbytky letounu.
S pozdravem a pranim brzke odpovedi Jan Liška Babice
email:janliska55@gmail.cz

Datum: 28.10.2014

Vložil: Jaroslav Verzich

Titulek: Volby v Dluhonicích

Vím, že zde můj příspěvek asi nebude patřit, ale chtěl bych všem Dluhonickým občanům poděkovat za podporu v říjnových komunálních volbách do Zastupitelstva města Přerova.

Datum: 22.10.2013

Vložil: Libuše Krejčiříková

Titulek: něco z historie

Zdravím osadní výbor a jako kronikář obce jen smutně nahlížím do kapitoly " něco z historie, kde je jen strohá zmínka datující rok 1141 a přitom mají Dluhonice krásnou a zajímavou historii , dochovanou spoustou obrazového i písemného materiálu.

Datum: 24.10.2013

Vložil: admin

Titulek: Re: něco z historie

smutně nahlížím do historie a zjišťuji, že tam někde v nedohlednu zůstala má studentská léta, jen vzpomínky dochovaly se.....

Datum: 24.10.2013

Vložil: admin

Titulek: Re: Re: něco z historie

nic se neboj teto kronikářko, společným úsilím dáme tomu webu lepší fazónu
apropó, máš tam novou záložku - kronika

Datum: 25.07.2013

Vložil: Jaroslav Verzich

Titulek: železniční zastávka Dluhonice (mezi přejezdy, či jiný návrh)

Dovoluji si, jako řádný občan Dluhonic napsat také svůj názor, malilinko odbornější:

Jsem rád, že byl zmíněn stavebně-technický problém u zastávky Dluhonice. I když já, bych osobně radši jezdil vlaky, jak z práce tak i za rodinou na Valašsko, neboť spojení mezi Dluhonicemi a Přerovem (autobusem) s přípojem na vlaky, je hrozný (toto spojení je stejné i mezi autobusy) zejména o víkendu!, a celkově, spojení na vzdálenost cca 70 kilometrů při jízdní době kolem dvou hodin, někdy i více (Zlínský a Olomoucký kraj není schopen se domluvit na přípojích jak v Hranicích tak ani v samotném Přerově (Olomoucký kraj)). Osobně se domnívám, že zhotovení zastávky v Dluhonicích je docela dobrý nápad, aspoň budou mít obyvatelé Dluhonic na výběr dvě společnosti provozující dopravu, jak Arriva Transpost, tak ČD a.s., popř. jiné soukromé dopravce. I když, tento nápad by se mohl zdát utopistický, pokud tuto problematiku vezme do rukou osoba, která by nedokázala prosadit tuto alternativu.
Návrhy: zastávku bych navrhoval zhotovit v místě buď mezi přejezdy v Dluhonicích (přejezd u chemičky a přejezd k trafostanici) nebo ihned za přejezdem u trafostanice ()- (první případ je dosti složitý,neboť je tam hodně výhybek). Vzhledem k tomu, že po rekonstrukci by v Dluhonicích měli být výhybky pro rychlost až 120 km/h (patrně i pro vedlejší směr). Z toho vyplívá, že patrně budou zhlaví delší než doposud. Což je v případě zhotovení zastávek dosti složité. Je nutno upozornit, že pokud jsem správně pochopil, zastávka v Dluhonicích by měla být jen ve směru od Olomouce do Přerova, což níže popsaný můj návrh řeší tak, že mohou být zastávky pro oba směry, jak z Dluhonic do Olomouce, tak z Dluhonic do Přerova.
Ještě, před uvedením mého návrhu:
jsem velmi zklamán, že právě optimalizaci úseku Prosenice – Přerov po Dluhonický most se řešil zhotovitel této optimalizace propojení výhybny Dluhonice a Prosenice přímými kolejemi. Tedy laicky: spojení Prosenic a Dluhonic (Hranice – Olomouc) přímými kolejemi /tratí. Tedy bez nutného odbočování do vyhýbek pro rychlost 80 km/h nebo 100 km/h v Dluhonicích nebo Prosenicích (vlak, který jede mimo Přerov je zbytečně brzděn). Právě z této trati by mohly pomocí vyhýbek odbočovat trať z Dluhonic do Přerova, a z Prosenic do Přerova, tím by se zamezilo snižování rychlosti všech vlaků, které jezdí mimo Přerov, o spotřebě elektřiny při znovu rozjezdech vlaků na Olomouc/Hranice se nebudu podrobněji zabývat. A obhájení mého názoru také přidám: všechny vlaky, které jedou nebo projíždí stanicí Přerov, stejně musí snižovat rychlost při vjezdu do této stanice. Proto podle mého, je zbytečné, brzdit vlaky, jedoucí mimo Přerov. Vlak, který by jel do Přerova, by musel snížit rychlost jen na 120 km/h – v Prosenicích jsou vyhýbky pro rychlost 100 km/h na spojky směrem na Olomouc, (takové by měly podle mého být rozhodující vyhýbky na odbočení k Přerovu jak z Prosenic, tak z Dluhonic. Sice v obou směrech docházelo ke křížení „dvou tratí“ (vlak který byl jel z Přerova do Olomouce a vlak z Oseku Nad Bečvou do Přerova při zachování pravostranného provozu), ale podle mého, jsou na světě dost výkonné počítače a železnice je plná odborníků, kteří mohou pomocí počítače udělat jízdní řády tak, aby se právě tomuto křížení vlaků co nejvíce vyhnuli.
Můj osobní názor:
druhá možnost by byla mnohem lepší, neboť by se mohli zhotovit obě nástupiště, tedy i pro směr do Přerova, i pro směr do Olomouce. Pro směr do Olomouce by bylo možno při optimalizaci 2 etapy uzlu Přerov zhotovit nástupiště mezi tratí spojující Olomouc s Hranicemi a Olomouc s Přerovem (tato trať by se osově posunula o šířku nástupiště směrem z drážního tělesa, tedy směrem k Bečvě (cca o 10 metrů) – lajcky – mezi tratí z Prosenic do výhybny Dluhonice a tratí z Přerova do Olomouce tedy i v žst. Dluhonice by byla mezera potřebná pro zhotovení nástupiště. Sice by se prodloužily "spojkové koleje" mezi jednotlivými kolejemi (vložením delšího přímého úseku v kolejových spojkách) ale nástupiště by bylo u přejezdu a tím by byla zabezpečena bezpečnost chůze nastupujících a vystupujících cestujících do/z vlaku. V místě mezi zmiňovaným přejezdem k trafostanici a mostem ulice K Nadjezdu (cesta na pole a k dopravně Dluhonice) by se mohla trať vrátit zpět do původního tělesa.
Pokud by někdo chtěl polemizovat řečmi, že oblouk (vjezd) do stanice Přerov by byl menšího rádiusu (menšího poloměru), tím že by se trať z Přerova na Rokytnici posunula o cca 10 – 15 metrů blíže k Bečvě a tím by se údajně snížila rychlost vlaku, domnívám, se, že je to hloupý argument, neboť, všechny vlaky jedoucí do Přerova musí snižovat rychlost prozatím na 40 km/h, později možná na 60 km/h, pochybuji, že podle toho co jsem viděl v žst. Přerov, jsou na vjezdovém zhlaví od Dluhonic vyhýbky na rychlost 80 a více km/h (tato rychlost udává rychlost vlaku do vedlejšího směru!)
Myslím, že je úsek dost dlouhý na to, aby se vše stavebně vyřešilo včetně zachování koleje č. 3 a koleje č. 10 i když údajně s nimi a s mostem přes kolejiště se již při optimalizaci tohoto úseku a výhybny do budoucna nepočítá.
Bližší informace mohu podat osobně po kontaktování na e-mail jaroslavverzich@centrum.cz nebo osobně v dopravně Dluhonice, byt č. 3 nebo při osobním setkání při schůzi OV.
S pozdravem, Verzich - Dluhonice.
níže uvedený je bývalým zaměstnancem železnice.

Datum: 25.07.2013

Vložil: Pavel Ježík

Titulek: Re: železniční zastávka Dluhonice (mezi přejezdy, či jiný návrh)

komentář a další informace zde

https://www.spolecneproprerov.cz/?p=960

Datum: 15.04.2013

Vložil: Dalibor Loučný

Titulek: Kontejnery

Je možné osadní výbore pozastavit se nad dobou přistavení kontejneru? Myslím si a určitě nejsem sám, že občan naší obce pracující na ranní směně nemá šanci do kontejneru nic dát. Přijdu domů ve 14:15 a kontejner je narvaný k prasknutí. Kvůli odvezení 2-3 koleček nebudu přece brát dovolenou.

Datum: 20.04.2013

Vložil: Pavel Ježík

Titulek: Re: Kontejnery

Stálé zdraví sousede
přistavení kontejnerů je věc specifická, někdy je přistaví v 7 ráno, někdy až v 1 po obědě, můžu vznést dotaz, zda je možné přistavení do Dluhonic strikně požadovat až po obědě. Po standartní pracovní době to asi možné nebude. Ale problematiku 2-3 koleček jsem vyřešil požadavkem na další popelnicovou nádobu, takže někdy vykutálím před chalupu jednu, někdy dvě a nečekám na kontejner, krom toho to nemusím nikam vozit. Jinak pro jednorázové větší množství velkého domovního odpadu je možné si kontejner jako takový objednati před chalupu, z pozice poplatníka a občana Přerova je to grátis, teoreticky, nutno je zaplatiti dopravu. Zjistím, kolik to činí pro Dluhonice.

Datum: 24.01.2013

Vložil: Vlastenci

Titulek: Osamostatnění Dluhonic

Dobrý den .
Chtěly bychom vyvolat diskuzi o úvaze osamostatnění Dluhonic a je-li vůbec někdo v této Dědině, kdo by za to bojoval.
Děkuji.

1 | 2 >>

Přidat nový příspěvek